Rajd z PTTS „Beskid Śląski”

Pomimo dużej odległości jaka dzieli siedziby RTR, PKTR „Leliwa” i PTTS „Beskid Śląski” członkowie Stowarzyszeń biorą udział w zaplanowanych i akceptowanych przez Zarządy imprezach które są zamieszczane w Harmonogramie Zamierzeń. Ostatnio gościliśmy kolegów z Czeskiej Republiki podczas Dni Przeworska, tym razem delegacja RTR udała się w dniach 27-29 sierpnia 2021 w kierunku Cieszyna. Koledzy z PTTS „Beskid Śląski” zarezerwowali klimatyczne miejsce – Zamek w Dzięgielowie. Tutaj zaczęłą się nasza rowerowa przygoda.

28 sierpnia – chyba tak na rozgrzewkę – koledzy z PTTS „Beskid Śląski” zaproponowali wycieczkę po hopkach. Dużym wyzwaniem był podjazd w m. Tokarnia gdzie zmierzyliśmy się z pochyleniem około 21%. Było to wyzwanie dla każdego z nas. Lecz to był dopiero początek atrakcji. Dalej trasa wiodła malowniczymi terenami a my jakby niechcący  zaliczyliśmy Czarną Wisłę i kolejny podjazd pod górskie Sanktuarium. Dalej zjazd i miejsce letniego odpoczynku Prezydentów Polski. Na trasie nie zabrakło leśnej ścieżki, szutru czy asfaltu. Mogę śmiało powiedzieć to był test na wydolność jak również sprawdzenie samego siebie.

29 sierpnia – aura się zmieniła pada – organizator podejmuje decyzję o odwołaniu rajdu zwłaszcza, iż miejsce startu to miasto Cieszyn oddalone o kilkanaście km od naszego zakwaterowania ale również od miejsc zamieszkania członków PTTS „Beskid Śląski” w Republice Czeskiej do granicy. Jak to bywa w życiu aura się odmieniła i od 9 rano zaświeciło słońce. Padła propozycja zwiedzenia Cieszyna. Kilka ciekawostek zobaczyliśmy: Cieszyńską Wenecję, ruiny zamku oraz zwiedziliśmy muzeum miejscowego browaru. Następnie posiłek w czeskiej restouracji i przyszła chwila powrotu i pożegnania naszych przyjaciół z PTTS „Beskid Śląski”.

Atmosfera wyjazdu na kilku fotkach oraz polecam opis wycieczki udostępniony w internecie przez PTTS „Beskid Śląski”: https://zwrot.cz/2021/09/sekcja-kolarska-beskidu-slaskiego-goscila-kolarzy-z-rzeszowa/

Tresa sobotniego rajdu ze ściankami